Obowiązujące zasady przygotowania i tryb realizacji projektu SISP wynikają z następujących aktów prawnych i regulacji:
-
Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, wraz z rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy,
-
Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego,
-
Zarządzenia wewnętrznego nr 11 z dnia 22 czerwca 2007 r. Prezesa GUS w sprawie zasad przygotowania i trybu realizacji sektorowego projektu informatycznego: System Informacyjny Statystyki Publicznej, ujętego w Planie Informatyzacji Państwa na lata 2007–2010 (z późniejszymi zmianami).
Prezes GUS powołał wyżej wymienionym zarządzeniem do realizacji projektu SISP następujące ciała:
-
Komitet Sterujący projektu SISP, którego przewodniczącym został Radca Generalny Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,
-
Kierownika projektu SISP, którym został Dyrektor COIS,
-
9 Grup Roboczych dla określonych zadań projektu SISP, złożonych z pracowników Departamentów GUS, US i COIS,
-
Zespół Koordynacji projektu SISP.
Zadania Grup Roboczych obejmują:
-
przygotowanie dokumentacji do realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych statystyczno – informatycznych, wchodzących w zakres projektu SISP, przez zewnętrznych wykonawców wyłonionych w trybie zamówienia publicznego,
-
współdziałanie i wdrożenie wyników prac wykonawców zewnętrznych w statystyce publicznej.